Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
HOME
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Privacy Statement
Current
Archives
Announcements
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 21 No. 41 (2024): Cuaderno de Pedagogía Universitaria
Vol. 21 No. 41 (2024): Cuaderno de Pedagogía Universitaria
DOI:
https://doi.org/10.29197/cpu.v21i41
Published:
2024-01-16
Full Issue
PDF (Español (España))
Editorial
Editorial
Cuaderno de Pedagogía Universitaria
5-8
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Artículos científicos
Contributions of Systemic Functional Linguistics to Educational Equity: Practices and Debates
Lourdes Cardozo Gaibisso
7-19
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Interculturality in university education in Ecuador: perspectives of educational actors
Rómulo Arteño Ramos, Edison Paúl Barba Tamayo, Amparo Lilian Cazorla Basantes, Juan Illicachi Guzñay
20-34
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
The engagement of university students in contingency
Alicia Rivera Morales
35-51
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Emotional competencies and their relationship with effective leadership: an approach from directors in the Dominican Republic
Ana Julia Suriel, José Luis Escalante
52-63
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
ICT competencies from the perspective of the teachers of schools of the co-management program
Lidia Rincón Guzmán, María Montás García, Ángel Gabriel Grullón, Sebastian Cedeño
64-79
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Perspectivas sobre la formación inicial de docentes para la educación inclusiva
Adriana Juliet Serna Jaramillo, Elizabeth Serna Jaramillo
80-92
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Active listening: a proposal for the development of oral comprehension
José Alejandro Rodríguez
93-101
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Literary gathering in UNIMINUTO. Pedagogical experiences of reading aloud and creative writing enjoyment with university students
Jonathan Caicedo Girón, Jenny Paola Ortega Castillo, José Alexander Díaz González, Diego Alfonso Landinez Guio, Eusebio Lozano Herrera
102-114
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Río Pastaza as a teaching resource for the development of geographical skills: a teaching experience with First Generation Students
Carmen del Rocío León-Ortiz, Cristian Humberto León Ortiz, Henry Alexander Troya León, Catherine Lizeth Rodríguez Vaca
115-125
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
The use of artificial intelligence and its challenges for academic evaluation: a literature review
Guillermo vanderLinde, Tamara Mera Cury
126-137
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Actitudes hacia la Educación Integral de la Sexualidad de docentes en Yucatán
Valeria del Rosario Estrella Bote, Cecilia Chan Arceo, Rossana de Guadalupe Achach Cervera
87-104
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Make a Submission
Make a Submission
social networks
Directorios y Bases de Datos
Databases & Diretories
Current Issue
issn
ISSN 1814-4152 (online)
ISSN 1814-4144 (print)
Language
Español (España)
English