Organizational communication: fundamental element for the success of a higher Education Institution

Authors

  • Katia Aleyda Manrique Maldonado Universidad Autónoma de Guerrero

DOI:

https://doi.org/10.29197/cpu.v12i23.225

Keywords:

communication and education, organizational communication, comunication management

Abstract

Organizational Communication is an important element for the impulse, growth and positioning of all organizations, a reality public institutions cannot avoid; nevertheless, they are the ones that perhaps apply less strategies and programs in communication management. The following article is based on a research
study which main objective was to analyze the importance of communication management within a higher education institution and how these processes infl uence the achievement of organizational objectives. Theoretical sources and fi eld work were used. The article ends with communication management
guidelines for a public higher education institution.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Katia Aleyda Manrique Maldonado, Universidad Autónoma de Guerrero

Licenciada en Ciencias de la Comunicación, por la Universidad Autónoma de Guerrero, México. Master en Ciencias de la Comunicación, mención: Comunicación Organizacional por la Universidad de La Habana, Cuba. En proceso de titulación del doctorado en Comunicación Social por la misma universidad. Profesora de la Universidad Autónoma de Guerrero desde 1999.

References

Andrade H. (2012). Definición y alcance de la comunicación organizacional. En C. Collado (coordinador), La comunicación en las organizaciones. (pp. 11,17) México: Trillas.

Goldhaber G. (1991). Comunicación Organizacional. México: Diana.

Katz D. y Kahn R. (1999). Psicología Social de las Organizaciones. México: Trillas.

Lucas M. A. (1997). La comunicación en las empresas y en las organizaciones. España: Bosch comunicación.

Narváez L. y Campillo I. (2011). Transformación de las organizaciones. El papel estratégico de la comunicación. En A. Rebeil (coordinadora), La comunicación estratégica en las organizaciones. México: Trillas.

Schein E. (1998). La Cultura Empresarial y el Liderazgo. Una visión dinámica. España: Plaza y Janés.

Published

2016-06-01

How to Cite

Manrique Maldonado, K. A. (2016). Organizational communication: fundamental element for the success of a higher Education Institution. Cuaderno De Pedagogía Universitaria, 12(23), 10–15. https://doi.org/10.29197/cpu.v12i23.225

Issue

Section

Ventanas abiertas a la pedagogía universitaria