Maestrías en Periodoncia e Implantología Oral y Prostodoncia e Implantología: una mirada desde dentro al proceso de enseñanza-aprendizaje/Masters in Periodontology and Oral Implantology and Prosthodontics and Implantology: a view from within the teachingl
DOI:
https://doi.org/10.29197/cpu.v11i22.221Keywords:
periodoncia, prostodoncia, implantología, estrategias de enseñanza-aprendizaje, interdisciplinariedad / Periodontology, Prosthodontics, Implantology, teaching and learning strategies, interdisciplinaryAbstract
Resumen
Desde la perspectiva de un estudiante, en este artículo se expone el diseño curricular de dos nuevas maestrías para profesionales de la Odontología: Maestría en Periodoncia e Implantología Oral y Prostodoncia e Implantología Oral. Se presenta el proceso de enseñanza-aprendizaje, que se lleva a cabo desde la concepción del aprendizaje reflexivo y la investigación; se hace énfasis en el valor el trabajo interdisciplinario en odontología y se destaca la importancia de invertir en recursos de aprendizaje de alta calidad técnica.
Abstract
This article presents, from a student’s perspective, the curriculum design of two new Master’s degree Programs for Dentistry professionals: Master of Periodontology and Oral Implantology and Prosthodontics and Oral Implantology. Emphasis is made in the teaching-learning process based on reflective learning and research. The article highlights the value of interdisciplinary work in dentistry and the importance of investing in high technical quality learning resources.
Downloads
References
Domingo, A. ¿Qué es la práctica reflexiva? Extraído de: http://www.practicareflexiva.pro/2012/09/que-es-lapractica reflexiva/#sthash.laoZlgSV.dpuf
PUCMM (2011). Planes de Estudio: Guía para el Rediseño. Parte I: El núcleo. Santiago: PUCMM.
Schön, D. (1983). The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. London: Temple Smith.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Unless otherwise indicated, all articles in this journal are published under a
Licencia Internacional Creative Commons 4.0 Atribución-NoComercial-CompartirIgual .
The authors retain the copyright and assign the right to the first publication to the magazine.