De la propuesta académica a la arquitectura social / From academic proposal to social architecture
DOI:
https://doi.org/10.29197/cpu.v9i18.175Keywords:
extensión universitaria, enseñanza de la arquitectura, responsabilidad social, university extension, teaching practice in architecture, social responsibilityAbstract
Resumen: Este artículo es la exposición de una experiencia didáctica en la carrera de Arquitectura de la Pontificia Universidad Católica Madre y Maestra. El propósito del artículo es mostrar con una evidencia práctica que es posible llevar a cabo una docencia vinculada al servicio de la comunidad. En la asignatura de Diseño V, 60 estudiantes trabajaron en la propuesta de un Centro de Formación de Discapacitados Visuales para la Asociación de Ciegos del Cibao, en Santiago de los Caballeros. El artículo sigue una secuencia cronológica en el relato desde el surgimiento de la idea hasta su culminación al final del período académico.
Abstract
This article discusses a didactic experience in the Architecture studies at the Pontificia Universidad Católica Madre y Maestra. The aim of the article is to demonstrate, with practical evidence, that it is possible to accomplish a teaching practice that involves community service. In the Design V course, 60 students worked on the project of an Education Center for the Visually Handicapped, for the
Cibao Blind Association in the city of Santiago de los Caballeros. The article presents a chronological account of the experience, from the stemming of the initiative to its completion at the end of the academic period.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Unless otherwise indicated, all articles in this journal are published under a
Licencia Internacional Creative Commons 4.0 Atribución-NoComercial-CompartirIgual .
The authors retain the copyright and assign the right to the first publication to the magazine.