Implementing reading strategies in the Financial Management course
DOI:
https://doi.org/10.29197/cpu.v13i25.252Keywords:
reading guides, reading comprehension, performanceAbstract
This work falls within the action research methodology and shows the results of the application of reading strategies in the Financial Management course. This project was conducted as one of the requirements for the diploma of Reading and Writing across the curriculum in higher education, taught by the center of excellence for research and dissemination of reading and writing (CEDILE). The strategy implemented was the use of reading guides to improve students’ reading comprehension abilities. At the end of the academic term, evidence showed an increase in students’ reading comprehension skills.
Downloads
References
Alvarado, M. (1994). Paratexto. http://www.tallercfilpe.com.ar/2013/images/stories/taller1/lecturas/9_Paratexto_Maite_Alvarado.pdf
Carlino, P. y. (2009). La lectura y la escritura: un asunto de todos.Neuquén: Universidad Nacional de Comahue. http://www.uncoma.edu.ar/academica/programas y proyectos/publicaciones/la lectura y la escrita.pdf
Carlino, P. (2005). Escribir, leer y aprender en la universidad. Una introducción a la alfabetización alfabética. Buenos Aires, Argentina: Fondo de Cultura Económica. http://www.fce.com.ar/ar/libros/detalleslibro.asp?IDL=5645
Elder, L. Y Paul, R. (2002). El arte de formular preguntas esenciales. http://cmaps.cmappers.net/rid=1GMS8T95L-2BMLLD0-RN5/preguntas%20esenciales.pdf
Narvaja De Arnoux, E. (2009). Pasajes. Escuela media-enseñanza superior. Propuestas en torno a la lectura y la escritura. Buenos Aires: Biblos
Padilla, C.; Douglas, C. y López, E. (2010). Yo expongo. Taller de prácticas de comprensión y producción de textos argumentativos. Córdoba: Comunicarte
Silvestri, A. (2006). La formulación de preguntas para la comprensión de textos: Estudio experimental. Revista Signos 2006, 39(62) 493-510. Buenos Aires, Argentina. http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-09342006000300008
Van Dijk, T. (2000). El discurso como interacción en la sociedad. En T. Van Dijk (comp.), El discurso como interacción social. Barcelona: Gedisa
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Unless otherwise indicated, all articles in this journal are published under a
Licencia Internacional Creative Commons 4.0 Atribución-NoComercial-CompartirIgual .
The authors retain the copyright and assign the right to the first publication to the magazine.