Implementing reading strategies in the Financial Management course

Authors

  • Rosa Alejandra Liz Reynoso Pontificia Universidad Católica Madre y Maestra (PUCMM)

DOI:

https://doi.org/10.29197/cpu.v13i25.252

Keywords:

reading guides, reading comprehension, performance

Abstract

This work falls within the action research methodology and shows the results of the application of reading strategies in the Financial Management course. This project was conducted as one of the requirements for the diploma of Reading and Writing across the curriculum in higher education, taught by the center of excellence for research and dissemination of reading and writing (CEDILE). The strategy implemented was the use of reading guides to improve students’ reading comprehension abilities. At the end of the academic term, evidence showed an increase in students’ reading comprehension skills.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Rosa Alejandra Liz Reynoso, Pontificia Universidad Católica Madre y Maestra (PUCMM)

Magister en Finanzas, profesora de Gestión Financiera y Auditoría de la PUCMM, campus Santiago.

References

Alvarado, M. (1994). Paratexto. http://www.tallercfilpe.com.ar/2013/images/stories/taller1/lecturas/9_Paratexto_Maite_Alvarado.pdf

Carlino, P. y. (2009). La lectura y la escritura: un asunto de todos.Neuquén: Universidad Nacional de Comahue. http://www.uncoma.edu.ar/academica/programas y proyectos/publicaciones/la lectura y la escrita.pdf

Carlino, P. (2005). Escribir, leer y aprender en la universidad. Una introducción a la alfabetización alfabética. Buenos Aires, Argentina: Fondo de Cultura Económica. http://www.fce.com.ar/ar/libros/detalleslibro.asp?IDL=5645

Elder, L. Y Paul, R. (2002). El arte de formular preguntas esenciales. http://cmaps.cmappers.net/rid=1GMS8T95L-2BMLLD0-RN5/preguntas%20esenciales.pdf

Narvaja De Arnoux, E. (2009). Pasajes. Escuela media-enseñanza superior. Propuestas en torno a la lectura y la escritura. Buenos Aires: Biblos

Padilla, C.; Douglas, C. y López, E. (2010). Yo expongo. Taller de prácticas de comprensión y producción de textos argumentativos. Córdoba: Comunicarte

Silvestri, A. (2006). La formulación de preguntas para la comprensión de textos: Estudio experimental. Revista Signos 2006, 39(62) 493-510. Buenos Aires, Argentina. http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-09342006000300008

Van Dijk, T. (2000). El discurso como interacción en la sociedad. En T. Van Dijk (comp.), El discurso como interacción social. Barcelona: Gedisa

Published

2017-07-28

How to Cite

Liz Reynoso, R. A. (2017). Implementing reading strategies in the Financial Management course. Cuaderno De Pedagogía Universitaria, 13(25), 38–45. https://doi.org/10.29197/cpu.v13i25.252

Issue

Section

Ecos desde las facultades

Most read articles by the same author(s)